Czy warto otwierać salon manicure?

O prowadzeniu własnego biznesu marzy wiele osób. Branża beauty wydaje się strzałem w dziesiątkę, ale czy tak jest w rzeczywistości? Jeśli wahasz się, czy założenie własnego salonu stylizacji paznokci jest dobrym pomysłem, koniecznie przeczytaj nasz artykuł.

Czy to się opłaca?

Odpowiedź na to pytanie zależy od… Ciebie. Istnieją salony, które radzą sobie świetnie. Jednak na sukces w biznesie składa się bardzo wiele elementów i w dużej mierze zależy on od Ciebie i Twoich decyzji. Musisz jednak pamiętać, że nie będziesz od razu zarabiał kokosów, bo na sukces potrzeba czasu. Na początku we własny salon trzeba dużo zainwestować – nie chodzi tylko o kilkadziesiąt tysięcy złotych, ale także o czas i energię. Z drugiej strony, ograniczenie usług wyłącznie do stylizacji paznokci pozwala oszczędzić na przykład na kosztach lokalu, ponieważ stanowiska do manicure nie wymagają dużej przestrzeni. Dodatkowo ten rodzaj usług cieszy się sporym, wciąż rosnącym powodzeniem. Coraz więcej kobiet rezygnuje z samodzielnego malowania paznokci i regularnie odwiedza salony.

Co zrobić, żeby się udało?

Przede wszystkim przygotuj szczegółowy biznesplan. Brak takiego dokumentu to kardynalny błąd wielu świeżo upieczonych przedsiębiorców, który bardzo słono kosztuje. Jego przygotowanie jest dość pracochłonne, ale może Cię uchronić od wielu błędów. Tworząc biznesplan, stworzysz profil klienta, przeanalizujesz założenia dotyczące m.in. oferty, lokalizacji, sposobów promocji. Kluczową jego częścią jest też kosztorys, który powinien być jak najbardziej szczegółowy. A skoro o pieniądzach mowa, to pamiętaj, że nie możesz wszystkiego wydać na salon. Aby nie wpaść w długi, musisz mieć zabezpieczenie finansowe na pierwsze miesiące, które mogą nie być zbyt dochodowe, lub na wypadek, gdyby jednak się nie udało. Zanim otworzysz salon manicure, zapoznaj się z odpowiednimi regulacjami prawnymi. Jeśli zamierzasz prowadzić biznes solo, przygotuj się też na to, że będziesz nie tylko manicurzystką, ale też marketingowcem, sprzątaczką, a nawet informatykiem. Dużym ułatwieniem może okazać się system do zarządzania salonem, taki jak Versum. Pomoże Ci on na przykład w umawianiu klientów czy monitorowaniu stanów magazynowych. Twój salon będzie miał swoją internetową wizytówkę, a Ty otrzymasz wsparcie osób znających realia branży beauty. W wersji testowej na 14 dni otrzymasz darmowy program do salonu manicure.

Kiedy lepiej się wycofać?

Z pewnością nie warto myśleć o własnym salonie, jeśli stylizacje paznokci nie są Twoją pasją. To wymagający biznes i jeśli nie będziesz lubić swojej pracy, szybko stanie się ona źródłem frustracji. Problem będzie stanowić też brak odporności na stres. Prędzej czy później trafisz na trudnych klientów, z którymi będziesz musiała umieć sobie radzić tak, by nie ucierpiał na tym wizerunek firmy. Zastanów się też dwa razy, czy chcesz poświęcić pracy cały swój czas. W pierwszych miesiącach firma będzie bardzo absorbująca. Później będzie się to zmieniać, nauczysz się organizować sobie czas, ale i tak Twoje plany będą musiały być dostosowane do rytmu pracy salonu.

Właściciel salonu manicure ma mnóstwo obowiązków, ale z odpowiednim wsparciem można im podołać. Jeśli czujesz, że to jest to, czym chcesz się zajmować, nie bój się – zadbaj o bezpieczeństwo finansowe, wszystko dobrze zaplanuj i do dzieła!