Witamina D3 w diecie – zadbaj o jej odpowiedni poziom

Witamina D nazywana jest potocznie witaminą słońca oraz witaminą życia. Obie te nazwy wskazują na ważne właściwości tego cennego związku. Jednym ze sposób jego pozyskiwania jest synteza skórna. Witamina D3 jest istotna do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka.
Brak witaminy D zaburza prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Warto pamiętać, że witamina D dla niemowląt odgrywa szczególną rolę w kształtowaniu młodego organizmu.

Witamina D3 – wpływ na organizm osoby aktywnej fizycznie

Witamina D3 pełni w organizmie człowieka szereg istotnych funkcji. Wśród nich wymienić należy:

  • pozytywny wpływ na stan kości i zębów,
  • zapobieganie powstawaniu krzywicy (dlatego tak ważna jest witamina D dla niemowląt),
  • pozytywnie wpływa na układ odpornościowy, pomagając organizmowi bronić się przed infekcjami,
  • wspomaga układ nerwowy oraz mięśniowy,
  • może pomagać w zapobieganiu rozwojowi takich schorzeń jak cukrzyca, choroby tarczycy, reumatoidalne zapalenie stawów (RZS), stwardnienie rozsiane,
  • niektóre badania wskazują, że potencjalnie zmniejsza ryzyko zachorowania na różnego typu nowotwory.

Osoby uprawiające sport zazwyczaj przyjmują suplementy, w tym te zawierające witaminę D (m.in. witamina D3 K2). Poziom tego związku w organizmie osób aktywnych fizycznie jest niezwykle istotny i może realnie przełożyć się na wyniki. Witamina D3 wspomaga syntezę dużej ilości białek, co w konsekwencji wpływa na rozrost mięśni oraz kształtowanie masy mięśniowej. Zwiększa siłę oraz wytrzymałość organizmu, dzięki czemu na każdym kolejnym treningu jesteśmy w stanie dać z siebie więcej. Witamina D stabilizuje przyswajanie ważnych pierwiastków, takich jak fosfor i wapń, które są odpowiedzialne za utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej. Ponadto związek ten ma pozytywny wpływ na kształtowanie i prawidłową strukturę kości, dzięki czemu są one bardziej odporne na wszelkiego typu kontuzje wywołane upadkami lub urazami. Witamina D3 wpływa na samopoczucie, co przekłada się na zwiększenie chęci do treningów. Nie należy również zapominać o tym, iż związek ten reguluje produkcję oraz wydzielanie insuliny odpowiedzialnej za utrzymanie właściwego poziomu glukozy we krwi.

Więcej o witaminie D: https://cheers.com.pl/witamina-d3-k2/

Niedobór witaminy D3 – jak go rozpoznać?

Brak witaminy D może objawiać się wieloma symptomami, które najczęściej nie są bezpośrednio kojarzone z tym problemem. Niedobór witaminy D3 powoduje między innymi spadek odporności organizmu, bóle kości i mięśni, utratę apetytu, bezsenność, zaburzenia widzenia, a nawet słuchu. W przypadku dzieci może wywołać krzywicę, u osób starszych zaś osteoporozę. Brak witaminy D należy jak najszybciej wyeliminować, aby ograniczyć ryzyko wystąpienia niektórych chorób, których źródło jest upatrywane w za niskim stężeniu tego związku we krwi. Witamina D dla niemowląt dostarczana w niewystarczającej ilości również może nieść za sobą wiele przykrych konsekwencji.

Witamina D3 K2 – skąd pozyskiwać?

Naturalna witamina D3 pozyskiwana jest między innymi ze słońca. W naszej szerokości geograficznej tych słonecznych dni nie jest na tyle dużo, aby zaspokoić zapotrzebowanie organizmu na ten cenny związek. Witamina D3 występuje między innymi w tłustych rybach morskich, jajkach, produktach mlecznych oraz wątróbce. W okresie zimowo-jesiennym konieczna jednak okazuje się suplementacja, która może pomóc w zwalczyć niedobór witaminy D3. Warto mieć na uwadze to, że samo przyjmowanie witaminy D jest niewystarczające, konieczne jest również przyjmowanie witaminy K. Najlepiej zdecydować się na suplementy diety łączące w sobie te dwa związki, jak na przykład Witamina D3 K2 marki Cheers. Preparat ten w pełni pokrywa dzienne zapotrzebowanie na obie witaminy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]