Jaka powinna być idealna lokalizacja salonu urody?

Salony urody zdobywają w dzisiejszym świecie coraz to większą popularność, dlatego nie dziwi fakt, że są one zakładane coraz częściej. Dawanie ludziom radości poprzez piękno jest bowiem idealnym zwieńczeniem starań właściciela takiego biznesu. Pytanie tylko jak stworzyć miejsce, z którego klienci będą wychodzić z uśmiechem na twarzy? Choć może nie jest to do końca oczywiste, jedną z niezwykle istotnych kwestii stanowi lokalizacja salonu. Jak upewnić się, że wybierzemy odpowiednią?

“NIE” dla ciemnych i ciasnych pomieszczeń

Aby łatwiej odpowiedzieć sobie na pytanie, jaka powinna być idealna lokalizacja salonu urody, warto najpierw zadać sobie pytanie, jaka być nie powinna. Lokal, w którym stworzymy swój gabinet, nie może być małym, mrocznym i nieprzyjemnym barakiem w najciemniejszym kącie ulicy. Po pierwsze dlatego, że klienci nie zdołają go odnaleźć (a nawet jeśli, to istnieje ryzyko, że uciekną jeszcze przed pierwszą wizytą), a po drugie dlatego, nieatrakcyjne otoczenie budynku może znacząco utrudnić rozwój firmy. Warto zatem unikać tego typu miejsc i decydować się na lokalizację, która wzbudzi zaufanie klientów. Wiele osób rozważa ruchliwe ulice w centrach miast. Wbrew pozorom nie jest to jednak najlepszy wybór, ponieważ lokale w takich miejscach są zwykle bardzo drogie – a nie chcemy przecież, aby opłaty pochłaniały cały nasz przychód. Na co więc zwrócić uwagę poszukując idealnej lokalizacji?

Sprawdź również: Versum umawia 17 mln wizyt! “Pierwszą wersję kodowaliśmy na prezentacji z klientem”

Dostępność dla klientów

Istotną rolę pełni dojazd, a więc to, w jaki sposób potencjalni klienci dotrą do naszego salonu. Dlatego wybierając miejsce, w którym zlokalizujemy swój biznes, warto zwrócić uwagę na sąsiedztwo przystanków autobusowych i tramwajowych oraz łatwość parkowania. Dzięki temu znalezienie miejsca nie będzie sprawiało problemu, a wizyty w naszym salonie nie będą kojarzyły się z kłopotami.

Bezpieczeństwo

Kolejnym aspektem jest bezpieczeństwo miejsca, w którym zdecydowaliśmy się stworzyć nasz salon. Jeśli jest to okolica uznawana za względnie bezpieczną, to wizyt będzie więcej. Szczególnie istotne jest to zwłaszcza podczas pory zimowej, gdy szybko robi się ciemno.

Potencjał marketingowy

Kolejna kwestia, którą warto wziąć pod uwagę, to potencjał marketingowy wybranej przez nas lokalizacji. Może ona bowiem wpłynąć na skuteczność naszych lokalnych działań reklamowych – a więc ułatwić (bądź utrudnić) przyciągnięcie uwagi potencjalnych odbiorców. Jeśli nasz lokal jest po prostu ładny, a szyld i witryna estetyczne i przyciągające wzrok, łatwiej będzie nam pozyskiwać tzw. klientów “z doskoku”, którzy zdecydują się wejść i zapytać o ofertę tylko dlatego, że akurat byli w pobliżu i nasz salon przyciągnął ich uwagę.

Artykuł przygotowany przy współpracy z Versum – systemem do sprawnego zarządzania salonem.